Grundidéer och storyboards.

På eftermiddagen så fick vi teckna på våra idéer till pjäsen (Alice In Wonderland) om hur vi ville att scenen skulle se ut under hela pjäsen. Min grundidé var väldigt färglös och simpel, men ibland är simpelt bra! Imorgon ska vi ha ett möte där alla får komma med sina idéer och vi ska bestämma hur allt ska se ut. På fredag så ska vi bestämma hur varje scen ska se ut.

Efter den lektionen så hade vi Multimedia A där vi hade en föreläsning om bland annat storyboards och kameravinklar.
Vi fick även se en storyboard av en musikvideo med Elegant Machinery(!!!), som våran lärare (Pilerud.com) har regisserat och filmat. Det var mycket lärorikt att få se storyboarden bredvid slutresultatet.

(Ja, jag tycker att det är coolt att min lärare har gjort musikvideon till en av mina favoritlåtar!)


Bra musikvideo, bra band, bra låt... Superbra, helt enkelt!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0