"Ny" jacka

Mamma var på loppis igår och hittade en skinnrock till mig för 50(!!!) kronor, men den var lite sliten i fodret och saknade knappar så de lyckades pruta ner den till 40(!!!) kronor! Det är inte varje dag som man hittar en skinnrock för det priset, inte ens begagnad!

Som sagt är ju jag vegetarian och brukar inte använda mig av skinn och läder, men när det gäller begagnat så är det okej, eftersom djuret redan har dött en gång för någon annans skull.
Skinnet/pälsen på djuret är det värdefullaste på djuret och är inte alls någon restprodukt som vissa påstår. Detta är vad köttindustrin egentligen tjänar på.

Och jag tycker om min jacka. Sådeså.

Kommentarer
Postat av: sara

hoppas du får en bra måndag! :)

2010-03-29 @ 10:25:19
URL: http://smuls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0