Funderingar inför studenten...

Jag har redan börjat planerat inför studenten. (Jag tar studenten nästa år.) Anledningen till detta är nog för att jag är en av de ansvariga för våra mössor nästa år, och vi har redan börjat ha möten.

På min student så vill jag ha en snygg klänning, men fortfarande uttrycka min personliga stil. Jag hatar allt kromofobiskt och alla som följer strömmen och köper en vit klänning (, som ändå blir förstörd).

Samma sak är det med studentbalen.. Varför ska alla envisas med att ha en långklänning i siden/silke (, eller vad fan det nu är)? Våga satsa på sammet eller tyll, skippa tiaran och ha hatt (?), använd korsett, ha en kortare klänning, satsa på en häftig färg eller ett häftigt mönster, en ovanlig skärning eller siluett. Jag menar... varför envisas med en långklänning i pastellfärger som ser precis ut som alla andras?
Jag betalar hellre 500kr för en häftig klänning från en alternativ butik eller syr en själv än att betala tusentals kronor för en klänning som är identisk med alla andras och som inte alls är min stil.

VÅGA VARA PERSONLIG!


Studentplaner


Kommentarer
Postat av: rebecca cake

Jag har också börjat fundera på studenten (!!) 2 år kvar. Jag ska ha en Betsey-inspirerad klänning med stoooor tyllkjol på balen. Sen ska jag ha en rosa studentmössa med bliiing! :D

2010-05-19 @ 11:47:28
URL: http://beccababycake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0